YABANCI PİLOT CENNETİYİZ!

    Çok beğenilenler

  • Misafir 15 Nisan 2012, Pazar 01:35:10 gecmiste hava kuvvetleri kokenli pilotlarin adam kayirmaciligini hatta kaptan cocuklarinin da cok kolay is bulduklarini unutamayiz. Ancak gun asker sivil ayrimi yapma gunu degil pilotlar olarak birlesme gunudur.Calisiyor olsun yada olmasin hic birimiz bugun icin kac tane issiz pilot var bilmiyoruz. su anda bazi ucaklarda ekip tamamen yabanci hatta sadece hostes turk. birlesmek icin ne yapabiliriz bunu konusmamizda fayda var su anki bazi pilot derneklerinin sadece adi var bnlari konusalim lutfen. sevgiler 0
  • Misafir 15 Nisan 2012, Pazar 01:41:27 bu yaziyi yazarken bu sayfadaki bir ucus okulunun ilaninda ikinci is garantili kursumuz dediginigordum, ama kendi ucaginda ucan ekip tamamen yabanci. bence bu ucus okullarinin bir aldatmacasi 0
  • Tüm yorumlar

  • İşsiz pilot 28 Nisan 2014, Pazartesi 01:51:58 Burada birbirinizi yiyene kadar başbakanlık cumhurbaşkanlığı shgm gibi kurumlara mail yollayın bu %10 barajina uynayanlari göreve davet edin bence daha fazla saçmalamayın birbirinize girip 0
  • Misafir 14 Nisan 2012, Cumartesi 20:36:06 sen önce bana akıl vereceğine kendine bak..sizlerin maceralarından öyle örnekler yazarım ki buraya inan asla bir daha yorum yazamazsın...sen dua et te benimle karşılaşma 0
  • Misafir 14 Nisan 2012, Cumartesi 19:31:32 Şimdi burada seninle muhattap olmak hata belki çünkü seviyesizliğin dibine vurmuş bir arkadaşsın belli ama sana sadece şunu söyleyeyim bir abi nasihatı olarak kabul et ...Karşındakinin kim olduğunu bilmeden sallamayacaksın...Sen kendi işine bakacaksın.Benim hangi havalarda nerelerde neler yaşadığım gibi konulara girme densizliğini yapmayacaksın.Akıllı olacaksın.Bir gün çok fena tökezlersin.Milletten sana ne sen kendine bak ama zaten kendini dev aynasında gördüğün için şimdi sana burda ne desek boşa...Bu boşluğun bilincinde olarak seni allaha havale ediyorum.İnşallah bir gün karşıma bir yerlerde çıkarsın... 0
  • Misafir 14 Nisan 2012, Cumartesi 18:16:32 Başlıktaki cümle pilotlardan duyulmuştur. Ve sapına kadar da gerçektir. Buna uyanamayan bizim yetkililer de ya gerizekalıdır ya da işbirlikçidir. 0
  • Misafir 14 Nisan 2012, Cumartesi 12:31:56 ha ha f-16 da uçarmış mışş...nasıl uçtuğunuzu çok iyi bilirim...havada yakıtı bile kontrol etmekten aciz uçak atanları iyi bilirim...sizin maceralarınızı danimarkalılar çok iyi biliyor..sen git tel örğüte G çekmeye devam et...şirketler sizler güvenmediği için sürekli yabancı alıyorlar...siz ancak clear havada atar tutarsınız..aynen hava civa sınız 0
  • Misafir 14 Nisan 2012, Cumartesi 11:31:11 Broker'dan yabancı kaptan pilot alın yaz boyu çalıştırın kışın 5 ay ücretsiz izin verin... Türk kaptan olmasın para cepte kalsın... Kardeşim ne demişler Türk'ün Türk'den Başka SEVENİ yoktur... Anlayana... 0
  • Misafir 14 Nisan 2012, Cumartesi 03:48:52 Benim de işim ve şirketim var...Ama muhtemelen sen kısa pantolonla gezerken ben F-16 kokpitindeydim !. Ne ekersem onu bişermişim...Senin gibiler burada şovalyedir ama gerçek hayatta süt dökmüş kedisiniz...Yiyosa o beğenmediğin asker abilerinin yüzüne söyle bakiim burda yazdıklarını....Utanmaz...Ama senin gibiler istisna..Ben çok pırlanta tanıyorum sivil kökenli arkadaşlardan..Onları tenzih ederim... 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 23:04:20 Yabancı pilotlar Türkçe bilmediği için tüm anonslar f/o lere kalıyor.Ben mecburmuyum kardeşim kaptanın görevini yapmaya.SHGM en kısa zamanda lutfen yabancılara Türkçe Level 4 zorunluluğu getirsin. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 22:51:08 Değerli yorumculara seslenmek isterim; Bugün yaşanan bu sürecin sorumluluğundan kimse kaçmasın, kaçamaz… Özellikle şirketlerin uçuş işletme bölümünde görevli sevgili idareci ağabeylerimiz… Bu lövye bizim elimizde, şirket sahiplerinin elinde değil… Fakat maalesef şirket sahiplerini, kendi uzmanlığımız konusuna; lövyemize, kumandamıza karıştırmak bir meziyet gibi değerlendiriliyor sanırım… Bahsi geçen konuda hiçbir şirket sahibinin “ben Türk kaptan-F/O yerine yabancı çalıştımak istiyorum” dediğini/diyeceğini düşünmüyorum. Tabii “değerli ağabeylerimiz onları yanlış yönlendirmediği sürece… Bilmem anlatabildim mi? 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 20:54:04 Biz birbirimizle uğraşalım bu arada her zamanki gibi yabancı malı götürsün. Yok sen askersin ben sivilim, sen torpillisin, sen uçamazsın ben uçarım, askerleri kazımak lazım falan filan. Uyanın ey türk pilotları 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 18:15:52 sadri şener " yabancı pilot cenneti olabiliriz ama geçen sene olanları unutmayalım bizim kupamızı verin" 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 18:10:27 ben yaparım,ben bilirim,ben bunu çooook yaptım,buralara çooook indim,senin yaşın kadar uçuşum var,sen suya bu derken ben uçuyodum derken arkanızda oturan yüzlerce masum insanın ölümüne neden olan bir kısım abiler nedeni ile meydana gelen bu durum karşısında AĞLAYAN EZİKLER bal gibi de,gün gibi de siz ASTRONOTLARSINIZ!yabancı pilotların gelme nedenisiniz!kaza oranının artma nedenisiniz!bu piyasasının bu halde olma nedenisiniz!yok ingilizceni geliştir,yok kendini geliştir; siz kendinizi yılllaaaaaarca geliştirdiniz,tarihin en trajik kazalarına imzanızı attınız?!bunu nasıl açıklayacaksınız?ŞAHSİ EGOLARINIZ yüzünden daha fazla insan hayatının yok olmaması için alınan ve son derece doğru bir karardır YABANCI PİLOTLAR!öğrenecekleriniz var daha... 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 17:57:04 bu tablo yanlis hazırlanmıs kaynagı nedir rakamlar dogru degil şişirilmiş 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 16:27:02 YABANCILAR İÇİN BROKERLIK ŞİRKETLERİNDEN ALDIĞIN KOMİSYON İYİ GALİBA.YOKSA NEDEN BU KADAR HARARETLİ SAVUNASIN Kİ YABANCILARI? 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 15:19:49 sxs yabancı pilot niye uçuruyor? kastı mı var türklere? yapılan elemeleri geçemeyip burda ağlamasın kimse, becerseydin sen de geçseydin de uçsaydın. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 14:58:55 THY de yunanlı pilot sim de Türk pilotu başarısız kılıyor,insafınız buna izin veriyorsa birbirimizle uğraşalım nasıl fikir ???? 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 14:20:16 AL İŞTE ELMA İLE ARMUTU KARIŞTIRAN BİRİ DAHA:KARDEŞ PGS LCC DIR , LH İSE DEVLET HAVAYOLUDUR VE TÜRKİYE DEKİ TEK KARŞILIĞI THY DİR.PGS UN AB DE MUADİLİ EASYJET GİBİ LCC LARDIR.SEN GİT ÖNCE LCC NEDİR, TARİFELİ SEFER YAPAN DEVLET HAVAYOLU NEDİR ONU İLK ÖNCE BİR ÖĞREN , ONDAN SONRA GEL BURAYA YORUM YAZ. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 14:05:05 Şirketler son 4-5 yıllık hızlı büyüme neticesi yabancı pilotlarla mecburen anlaşmalar yapmak zorunda kaldılar ancak bu açık çoğunlukla kaptan pozisyonu içindi, Pegasus ta mümkün oldukça şartları oluşan F/O arkadaşların upgrade eğitimi tamamlandıkça kontrat bitimlerinde yabancı kaptanların anlaşmalarınin uzatilmamasi planlanmaktadir. darısı diğer şirketlerin başına, özellikle F/O çalıştıranların. Tabii ki işsiz arkadaşlarımızın da gerçekten şirketlerin kıstaslarını karşılıyanlarını ayırıyorum , kendilerini geliştirmesi gerekiyor. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 13:52:03 Burada ağlayan yurdum insanları...Önce ingilizcenizi uluslararası düzeye çekin...teknik bilginizi geliştirin...son bir ay içinde 3 defa lufthansa 2 defada PGS ile almanyaya uçtum...fark gece gündüz kadar... 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 12:56:56 BU ÜLKENİN HALA KAPÜTİLASYONLARLA YÖNETİLDİĞİNİN VE 3. DÜNYA ÜLKESİ OLDUĞUNUN SOMUTLAŞMIŞ ABİDESİDİR. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 12:51:52 SXS DE açıldı başvurun bakalım deyin ben ALMANYA da uçmak istiyorum deyin bakalım cevap bile verecekler mi? 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 11:20:39 Burada işsizim diye ağlayan arkadaşlardan hangileri acaba iş ve işçi bulma kurumuna gitmiş ve baş vurmuş, eğer bunu hepsi yapsa devlet bunları bir şirkette istihdam etmek durumunda, böylecede yabancı pilot falan kalmayacak ama evde oturup oraya buraya çamur atmak daha kolay geliyor herkese, önce haklarını bileceksin, arayacaksın, en sonunda ağlayacaksın.... 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 11:20:38 Sivil havacılık neden bu işe el atmıyor sayın yetkililer yabancıların yüzünden türk pilotlar işsiz kalıyor Santay neden yok yabancı pilot zengini adamlar bide içkili uçak kullanıyor şikayet eden işten atılıp ekmeksiz kalıyor 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 10:57:38 sen merak etme benim işimde de var şirketimde...ne oldu gerçekler zoruna gitti herhalde?bu ülkede sivil havacılığı bu hale getiren sizlersiniz..aferim size.. ama yakın bir zamanda sizinde bu diktatör bakış açınız değişecek inşallah..elinizde cv şirket kapılarını aşındıracaksınız...eee ne ekersen onu biçersin 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 10:47:52 Almanlara adeta kapitilasyon verilmiş sunex te . Alman yetimhanesi maşallah. yorumlara aynen katılıyorum ,kimse sesini çıkarmadığı sürece ama bu şartlarda yapacak bişey yok .Çünkü işe alım sürecini almanya dlr yapıyor kendi milletini kayırmaları çok normal . 500 saatini dolduran pırrr!! lutfansa. YALAN MI ARKADAŞLARLAR.Bu sektörün vatan haini sunex ve yabancı f/o alanlardır. türk nontype atpl sahibi arkadaşlara sözüm , lütfen toplanın başta sivil havacılık a heryönden bastırın. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 10:23:27 Şu anda Türkiye de uçan ve daha önce yurtdışında yaşamış ve uçmuş bir pilot olarak söylüyorum, bu yabancıların bilmemneylerinde boncuk yok, bırakın yabancı hayranlığını, orada bize burada yabancılara tanınan hakların ve önceliklerin hiçbiri tanınmıyor. Adamlar hep kendi vatandaşına öncelik veriyor ve bu gün buraya gelmelerinin sebebi de Türkiye ye ve Türklere çok meraklı olduklarından sevdiklerinden değil ülkelerinde kriz oldugundan ve orada iş bulamadıklarından dolayı. Yazık etmeyin gencecik Türk işsiz pilotlara, çıkarın yabancıları alın bu çocukları, kaptanlık sırası gelenlere verin kaptanlıklarını alttan pozisyonlar açılsın ve Türk FO ları ile doldurulsun. Yabancı çalıştıran ve yabancı tercih eden herkes vatan hainidir. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 10:15:48 sirketlerin isine nasil gelirse ,bu bir pilotluk meslegidir ,kendinizi duzeltin siz de basarin . sonuçta bu sirketler 100/80 avrupali tasiyor yani para kaynak avrupadan geliyor .sizin gibi yanlis adamlari çalistirip rezil olup kôtu imaj olduktan sonra hersey batar . bakin avrupada her 10 pilotan 1 kisi pilot oluyor hava yolu herkesi seçmiyor . 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 09:42:02 1.Adı H.S.A (Heliportegual S.A ) 2.Adı H.B.D (Heli_Duygu Savunma.İşortaklığı ) 3.Adı H.S.D (Heli-Santay.Duygu S.İşortaklığı ) 4.Son Adı H.S.K (Heli_Santay.Kader Ortakliğı ) ?? 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 07:26:48 Utanırlar da memleketteki işsizliğin parçası olmayı bırakıp, yabancılara kıyak çekmeyi bırakıp kendi vatandaşlarını kollama yoluna giderler. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 05:57:49 Asker-Sivil olayına hiç girmeyeceğim. Yabancı-Yerli olayına gelirsek, genelleme yapınca onlardan alınacak birşeyler olmadığı ortada zaten. Belki biraz CRM ama o da Türkiye'de Türk Pilotların işini elinden almış olduğu düşüncesiyle bilinçaltında yatan GÖZ korkusunun sonucu gelişmiş sahte nezaket. Burada asıl sorun SXS gibi vatan haini şirketlere yönelik çözümler oluşturulamamış olması. Bunların yabancı pilot çalıştırma oranı %30 olsa ne olur %40 olsa ne olur zaten 20 yıldan fazla süredir Türkiye'nin sırtından kazandığını Almanya'ya götürüp duruyor. Bu da yetmezmiş gibi bir de iç hat uçmasına izin verilip, Anadolu Jet bunlara satılıyor. Yani bu milletin rızkını sadece pilot maaşıyla değil olduğu gibi tüm şirket kazancıyla yurtdışına kaçırı 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 02:27:37 Bu rakamlar doğru değil yabancı pilot sayısı çok daha fazla , rakam 1000 civarı .Birde bu sabit durumun dışında son 4 yılda sağ koltuk doldur boşalt yöntemi ile gelen giden yabancı 2. pilot sayısınıda ele alırsanız son 4yıl içinde 2500 e yakın yeni pilot olmuş yabancı pilotun gelip 500 ile 700 saat maaş almadan üste para vererek uçup bu ülkede acemiliklerini atıp kalifiye olduktan sonra ülkelerinde en iyi hava yollarına girmişlerdir. Bu konu polemik falan değil maalesef sivil pilotlara şirketlerdeki Asker kökenli pilot yöneticiler ayrıma gitmiş , asker kökenliye bedava sivilsen tip ücreti peşin, baktılar olmuyor insanlar bulup buluşturuyor bu sefer dayan yabancıya, bazı yöneticilerde yabancılar üzerinden maddi menfaat üçgeni kurmuşl 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 01:46:50 CNN Türk kanalında övündüğümüz şeye bakın yeni nesil Boeing 747 uçağının 6 milyon parçasından 2 tanesini TAI de üretiliyormuş (İniş takım kapakları için bileşenler).. Gurur duyun yabancı pilot karşıtları değil mi ? Katar havayollarında çalışan Tayland'lı arkadaşıma sorduğumda Katar HY' da kokpit international, diversity önemli her milletten insanlar var. British Airways' de çalışan Polonyalı kabin görevlisi arkadaş da BA' da Cabin crew international, ama kokpit bizden daha da international diyordu.. adamların böyle bir takıntısı yok.siz de niye var ? Cünkü pilotlugu para için yapıyorsunuz/ yapacaksınız..Sevdiğiniz için değil,emek verdiğiniz için değil.. Bu bir sorunsa, sorunun en başında üret(e)me(me)k yatar.. Saygılarımla. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 01:41:15 Türkiye' de neden bu kadar "Yabancı Pilot" takıntısı var anlamış değilim. Bizim Türk pilotlarımız yabancı ülkelerde Kaptan ya da FO olarak görev almıyor mu hiç ? Kaldı ki madem bizden olmayanlara "Yabancılara" taktık o vakit o Türk ya da yabancı pilotların kullandıkları uçakları kim üretiyor bir de onları düşünelim ? Neden yerli uçağımız yok diyelim. Adamlar tecrübesiz lise mezunu pilotu mu işe almak zorunda milyon dolarlık ucagını,marka itibarını,insanların canını kime teslim edecek tecrübeliye mi tecrübesize mi? belki bir eğitim açığı var belki sorun bu ama gereksiz yere bir takıntı var yabancı pilot diye. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 01:13:58 Her Devlet vatandaşlarından topladığı vergilerle, onlara iş sahaları açmak ve istihdam yaratmak zorundadır. Biz de kimlere iş imkanları yaratılıyor okuyun. Bu Ülkenin parası bu Memleketin çocukları için harcanmalıdır. Benim paramı ve bu Ülke'den kazandıkları paraları yabancılar için harcayanlar HAİNDİR. Şu anda işsiz çok sayıda Kaptan ve F/O vardır. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 01:07:58 Bu sayılar gerçeklerden çok uzak toplam sayı 596 öylemi, bu sayı 800 den aşağı değil bu çalışmanın neden ilk halini yayınlamıyorlarda sayıları düşürüyorlar, şapka düştü kel göründü, hoş gözükse ne olur gözükmese; atlas 32 x 30.000 € = 960.000€ yu kasaya koymuş, öğrenciden alınan airbus da 1 saatlik uçuş ücreti (50 - 60 €) , uçuş okulundaki 1 saatlik ücretten (350 - 500 $) ucuz. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 00:56:16 tüm havayollarının uçuş işletme başkanı, tip şefi...vs si şu ana kadar sivil - asker pilot kavgasında bulunan sivilden gelmeyen abilerimiz hocalarımız.(denizci polisi,havacı denizciyi, jetci kargocuyu; bunların hepsi sivili sevmez) Yarattığınız sektörle gurur duyun, ha derseniz ki yabancılar da asker kökenli o zaman yıllarca egede it dalaşı yaptığınız meslektaşlarınızla kokpitte sirtaki yapın. Bu işin faturasını da badem bıyıklılara çıkarmayın.eser sizin eseriniz.. 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 00:43:41 corendon neden listede yok, 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 00:42:05 Sen bu kuş kadar beyninle değil uçak kullanmak koyun bile güdemezsin...oturmaya devam et evinde...yaptığın mesnetsiz şeye yorum bile diyemiyorum...yazık !... 0
  • Misafir 13 Nisan 2012, Cuma 00:21:55 bizim havayolu işletmelerinin yönetim anlayışına bakarsanız genel müdür,kalite,teknik müdür gibi personelin de yabancı olmasında fayda var derim!???kızmayın yaaa! 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 23:23:29 alın işte yabancı pilot sonuçlarını görün sayın asker kökenliler...aman sivil uçmasında kim uçarsa uçsun mantığı ile şirketleri bu hale getirdiniz aferim sizlere...ama gün gelecek sizide kimse almayacak o günlerde yakın...eee ne ekersen onu biçersin... 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 23:14:44 SUNEXPRESS deki rezilliğe bakarmısınız arkadaşlar...Bir kaptan olarak derin üzüntü duyuyorum.... 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 22:50:25 SEN OKUMA ÖZÜRLÜSÜN ANLAŞILDI:THY DE KAÇ TANE YABANCI FO VAR, PGS DA KAÇ TANE YABANCI FO VAR? 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 22:37:33 devlet öncelikle kendi vatandaşına iş yaratmak ve iş bulmak ZORUNDADIR...Aynı işi yapacak kalitede vatandaşı yoksa,yabancıyı çalıştırır..Yani bu iş,anayasaya aykırıdır..Şimdi,camilere yabancı İMAM getirseler,bizim imam hatipliler ne yapar?..BARBAR BAĞIRIR DEĞİL Mİ?..talep edin kardeşim...İŞ VE İŞÇİ KURUMUNA BAŞVURUN...MAHKEMEYE GİDİN..TALPA YI ÇALIŞTIRIN... 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 22:24:59 Kendi kendimizin düşmanıyız Türk duruken Yunanı,Fransızı kaptan yapan sayın asker abilerimizin eserleri bunlar,sivil olmasında ne olursa olsun. Ama koltuklar kimseye kalmıyor bunu her gün daha iyi görüyoruz :) 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 22:08:15 rakamlardan daha fazla... 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 22:07:02 YABANCI KAPTAN TÜRK KAPTANLARDAN FAZLA... NİYE TÜRKLER KAPTAN YAPILMIYOR... AYRICA UCUZA ÇALIŞTIRMA MANTIĞININ OLDUĞU YERDE KALİTE NEREDE.... 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 21:59:05 corendon yok listede 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 21:58:18 yabancı sayısı daha da fazla ! eksik burda 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 21:40:04 SXS'e ironik teşekkür eden arkadaş, başvurdun da tüm aşamaları geçtiğin halde mi işe alınmadın da başvuru kabul etme diyorsun? Din kardeşiyiz. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 21:31:19 Yaklaşık 600 pilot bunların yıllık giderleri en az 50 milyon € bu para Türkiye'de kalsa kötümü olur.SSK giderleri,saglık sigortaları,lissans kaybı sigortası,otel ve ev giderleri,ulaşım ve uçak biletleri bunlar dahil değil.biz bukadar zenginmiyiz.yazık buna biri dur desin lütfen.bitane Türkiye var. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 21:25:23 bu sayılar çok doğru değil taılwındde 1 yabancı f/o ve 5 yabancı kaptan var diğer şirket rakamlarıda kontrol edilmeli pilotlar derneği ve pilotlar vakfı nerede? neden şirketler nezdinde girişimler yok? 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 21:17:36 Herkeze her şeye kepçe atma meraklıları,Asker sivil demeden kepçe atın sonrada zırlayın.Bu kadar terbiyesizlikten sonra ne beklemeye hakkınız var.Aranızdaki gerçekten pırıl pırıl insanlara yazık.Onların ekmeği ile oynuyorsunuz.Hakikaten artık kel'in görünmesi lazım.Yoksa kervan yürüyor. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 20:51:45 Atlas 77 kaptan 109 F/O nasıl yani!!!... 1 kaptan 2 F/O ilemi uçuyor.Yoksa bunların bir kısmı öğrenci listede F/O olarakmı gösterilmiş. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 20:50:30 Sunexpresse türk ekonomisine verdiği katkidan dolayi sonsuz tesekkürler. Madem yabanci alacaksin, o zaman türklerden başvuru kabul etme, işsiz adamin elindeki son parayi da sinav parasi diye cebe indirme... 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 20:33:13 yaklaşık 10 gün önce SHGM tarafından yayınlanan bir yazıyla 500 saatin altındaki yabancılara tip eğitimi verilmesinin uygun olmadığı şirketlere tebliğ edildi.bu arada türk pilotlara da para ile tip eğitimi verilmesi de uygun görülmediği bildirildi. kısaca türk f/o kadro olmadan eğitim satın alamayacak. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 20:10:30 Sunexpress'deki FO sayısından Türk Havacılığının yüz karasıdır! 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 19:54:18 her zaman öğrenecek bir şeylerin vardır görünen kel 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 19:47:37 bu iş neden bana çözümlenecekmiş gibi gelmiyor yahu. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 19:44:21 silahlı kuvvetlerden gelen emekli pilotların, aşırı güven ve ego tatmini neticesinde meydana gelen onlarca kazanın ardından ortaya çıkan sonuçtur bu...hatayı okyanusun öteki tarafından aramayın,burnunuzun dibinde!kendinize çeki düzen verin,şu egolarınızdan kurtulun.sonra hakettiğiniz yere kısa zamanda geleceksiniz.konu bu kadar basit! 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 19:42:54 Global olma karşılıklı bilgi alışverişi gibi yorum yapanlar emirates qatar abu dhabi kore vietnam gibi ülkelerin insan gücüyle bizi karşılaştırmayın Onlar tabiki yabancı uçuracak sonuçta basitçe insan kaynagı ama 70 milyonluk Türkiye ye yakışmıyor 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 19:25:55 bir pilot her yerde uçabilir diyen arkadaş.. O her yer, 3üncü dünya ülkeleri.. Varmı batılı ülkelerde, Amerikada isteyen uçan pilot? sen 3üncü dünya ülkesi olmayı kabullenebiliyorsan seninle ne konuşabilirizki?? 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 19:18:03 YA ARAMIZDA HARBİDEN ARMUTLA ELMAYI KARIŞTIRAN SALAKLAR VAR.YA ARKADAŞ MOLLYHAWK DİYORSUN İYİ DE ADAM KENDİ EĞTİM SİSTEMİNE GÖRE STANDARTI BELLİ OLAN PİLOT ALIM KRİTERİ İLAN ETMİŞ.DAHA YENİ TÜM EĞTİM SİSTEMİ 4+4+4 İLE ÖĞRENCİLERİ CEMAAT HALİNE LİSEDE GETİREN NOKTADA MOLLYHAWK NEREDE?BU ÜLKE ÇOCUKLARINA HER SENE DEĞİŞEN EĞİTİM SİSTEMLERİ İLE ÇOCUKLARA GENÇLERE NE VERDİNİZ NE İSTİYORSUNUZ?HERŞEYİ ÇORBA ET DUR SONRA AAA EN İYİ, EN ZEKİ PİLOT BİZDE OLSUN.ADAMA "RETARDED" DERLER. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 19:11:26 Mng nin işletme başkanı kimse helal olsun.Yabancı istihdam etmemiş.Onurun yolgeçen hanı olduğu birkez daha tescillendi.A320 tipini alan tecrübesini arttıran cup körfeze.ONURAIR SCHOOL....PEGASUSU YABANCI İSTİHDAM ETMEDİĞİ İÇİN TEBRİKLER.Sun ex ve Thy yi kınıyorum.Küçük oyuncuları yazmaya gerek yok. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 18:56:58 İŞKEMDEN ATMA.DÜNE KADAR ÜYESİ OLDUĞUN JAA LİSANSINLA AB DE BİLE UÇAMIYORDUN.HERKES BU ÜLKE GİBİ ENAYİ DEĞİL. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 18:50:47 Pegasus'un calistirdigi toplam yabanci pilot sayisini toplam pilot sayisina oranlarsaniz, THY ile ayni oran cikiyor. Bu oran % 10. Aaaa noldu birdenbire hani yabanci pilot calistirmiyordu Pegasus? Laf cakmayin oraya buraya herkes kendi isini iyi yapsin hersey guzel olur. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 18:20:57 helal olsun pegasusa, yabancı hayranları ezikler iyi dinleyin atlas jetteki kuyruğu çarpan italyanmış ezikler okudunuzmu , siz işininize geldiğiniz gibi davranırsınız inşallah pegasusta tip eğitimi alabilirm onlar kandırmıyorlar pilot adaylarını da helal olsun pegasus..sunexpressi zaten hava yolu şirketi olarak bile görmüyorum onlar lise mezunu yada ingliz dili edebiyat mezunlarını alabilirler benim için hava hoş..)) 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 18:13:48 Karma ekiple uçuyorum ve görgümü bilgimi aktarıyorum. Yabancı pilottan öğreneceğim birşey olmadığı için beni yetiştirenlere bu vesile ile teşekkür ediyorum. Ancak mesleki tecrübesi, bilgisi ve ilgisi eksik olan arkadaşlarımızın burada laf üreteceklerine; kendilerini geliştirmek amacıyla çalışmalara başlamalarını şiddetle tavsiye ediyorum. Aşşağılık duygusu, ancak kendinizi geliştirmekle yenilebilir. Geliştirmezseniz, tv.de NBA; konserde Madonna; vaazda ağlayan hocayı dinlemeye devam edersiniz. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 18:03:31 ARKADASLAR RAKAMLAR COK YANLIS. BASTA THY OLMAK UZERE YABANCI SAYISI COK DAHA FAZLA. CORENDONDA DA EN AZ 30CPT VE 25TANEDE YABANCI F/O VAR. SAGA DA SIMDI PILOT OLMAYABILIR AMA DAHA 3AY ONCESINE KADAR KAC YABANCISI VARDI BU SAYI EPEYCE FAZLA IDI.. SHGM BASTA OLMAK UZERE ARTIK BUNA BIR DUR DEMELI. KAPTAN ALINMASINI BIR YERE KADAR ANLAYABILIRIZ. AMA SUNEXPRESS BASTA OLMAK UZERA VATAN HAINI GIBI TUM EMEKLERIMIZI CALIYOR.. ISKEMBEDEN KONUSAN VEDE TUZU KURU OLAN ARKADASLAR BIRDE 2YILDIR KAPI KAPI IS ARAYIP ELINDE TYPE OLUP BEKLEYENE SORUN BAKALIM. ELIMDE 737-800NG TYPE VE SUNEX VE PGS BASTA OLMAK UZERE CALMADIGIM KAPI YOK. AMA CAGIRMADILAR BILE (NEDENMI GEL 30.000EURO VER VE IS GARANTISI YOK YENI TYPE AL). KESER DONER SAP DONER( UCUS ISLETMEYE) 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:58:49 Daha dün sky daydım 4 FO var eminmisiniz oysa BA'nın arkasındakı kara tahta öyle demiyor yanlız :) 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:56:40 bir pilot heryerde ucabilir . yabanci yerlisi yok. bi suru turk pilot avrupada , asia da ucuyorlar neden o ulkeler bisey demiyor.merakli pilot her yerde ucar, oturup TK ve pegasus un parasini beklemek pilotluk degil rahatliktir 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:44:58 Bir arkadaş doğulu ülkelerde Amerikalı, İngiliz felan felan diyor. Evet.. sömürülen ülkeler var sömüren ülkeler var.. hangi sömüren ülke bu kadar kolay yabancı istihdam ediyor? Cebindeki paranı alıyorlar arkadaşım UYAN artık 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:37:25 Yabancı pilot diyenlerin gözlerini neyin kararttığını anlamak mümkün değil. arkadaşım cebindeki paranı alıyorlar sen hala yabancı pilot diyorsun. Bu kadar mı körlettiler seni. Bir ülkenin parası sadece silah kullanarak alınmaz.. Yok yerli pilot az biliyormuş da yabancı pilot çok biliyormuş da felan felan.. Sanki akademik eğitim alıyorsun tezler felan hazırlıyorsun.. neticede bir kurs alıyorsun ve bir makineyi kullanmayı öğreniyorsun... Sanki Türkiye ye dünyanın her yerinden para yağıyor ve sen bu parayı harcayacak yer bulamıyorsun ve yabancılara dağıtıyorsun.. YAZIK çok YAZIK 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:33:41 Acil bir durumda iki pilotun da aynı dili konuşmaları cok daha emniyetli olacaktır. İki kişi de ana dilleri olmayan bir lisanla anlaşmaya çalışıyorlar. Acil bir durumda CRM ihlalleri olması büyük olasılık. Adam ne yapacağını mı düşünecek, ne diyeceğini mi? 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:30:53 Avrupa Birliğinde bile pozitif ayrımcılı hüküm sürüyor. Yani bir Alman ispanyolca bilmiyorsa iberia da uçamıyor. Bir İtalyan fransızca bilmiyoorsa Air France ta uçamıyor. Bir İngiliz Hollanda dilini bilmiyorsa KLM de uçamıyor. Milliyetçilik AB içinde son derece kuvvetli. Biz ise neredeyse Türk olduğumuzu söyleyemeyecek durumlara geldik... SHGM level 4 le uğraşacağına Türkçe bilme zorunluluğu getirsin. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:29:10 Sevgili arkadaslar,ben de bu issiz pilotlardan birisi olarak bu yabanci pilotlarin bu kadar fazla olmasindan rahatsizim.Bunun ilk ve en onemli sebebi turk pilotlarinin Avrupada,Rusyada v.b. o ulkenin vatandasi olmayanlarin calisma imkani olmamasidir.( 2000-3000 saat tecrübesi olmayanlar)Tabii ki yabancilar ucsun ama biz de digerleri gibi yabanci ulkelerde ucabilelim.Ayrica sunexpresi öven arkadasa bir sey söylemek istiyorum.F/O olarak ucan alman vatandaslari pilotlar o sinavlara tabi tutulmadan ise aliniyorlar.Ayrica butun bu sinavlara ragmen bu yildan itibaren 30.000 euro tip egitim ucretini de pilot adaylarindan almaya basladilar. Almanya'da issiz Alman pilot varken Alman hukumeti Turk pilot istihdam eder miydi acaba diye düsünelim. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:27:58 SHGMDEKİ BAZI KİŞİLERİN KUYRUK ACISI SEBEBİYLE KURUM SADECE UÇAK TEKNİSYENLERİYLE UGRAŞIYOR. SONUMUZ HAYROLSUN 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:18:57 Hancı hocam adamın dibisin!!!! 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:09:56 havacılık sektorunun ne kadar ıcınde oldugunu bılmıyorum fakat madem global ekonomı ıyı olan vs sartlarından bahsedıyorsun , git bakalım bır KLM'ye , LUFTHANSA'ya başvuru yapmayı dene pilot olarak sana ne cevap vericekler. başvuru bile yapamazsın nerede senin global ekonomin, iş Turkiye'ye gelince mi global ekonomi ortaya cıkıyor ??? 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 17:02:03 Bu yabancı pilotları bizim sevgili türk kaptanlarımız alıyorlar mulakatlarda arkadaslar , hemen hemen her şirketin ucun isletme baskanı ve başpilotu turk ve mulakatlarada bu ikisi giriyor , seve sevede yabancı pilotları alıyorlar. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 16:59:56 pgt de yerli yok demiş bari tabloyu düzgün oku...yabancı kaptanlar fo ların saatı geldıkce yollanacaklar ıstısnalar dısındakıler tabıkı.. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 16:16:58 burada yazdim. Code share ucuslarda nasil yolcu nasil paylasiliyorsa /harmanlaniyorsa cabin ve cockpit crew da yabanci ekiplerle o ucuslarda harmanlanmaliki herkezin mesleki bilgi ve gorgusu artsin, takke dussun kel gorunsun. Unutma, dusmanini/rakibini iyi taniyamazzsan herzaman yenilmeye mahkum olursun. Bu, sirketler ve personel icin de boyledir. Herkeze bol sanslar 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 16:09:40 Global ekonomi. Global rekabet. Iyiden iyi olan daima avantajlidir. Meseleyi milliyetcilige dayandirmayalim degerli dostlar. Sanki sadece Turkiye de yabanci pilotlar gorev yapiyor... Kimse aglamasin 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:58:31 Geçenlerde JAA'nin resmi olarak bittiğini ilan eden AB nin hangi kriterine göre yabancı pilotlar hala Türkiye'de hala uçabiliyor basiretsiz SHGM? 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:54:15 Türk FO lara öncelik veren IZAIR, MNG, PEGASUS, TAILWIND'i kutlarım.Diğerleri mi?At çöpe gitsin. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:47:33 Yabancı pilotmuş.Türk pilotların eğitimi kötüymüş.Ne saçmalıyosunuz siz.Türk pilotların yanına yaklaşamazlar.Bazı ezikler ancak över yabacancıları:):)görüyoruz türkiyede uçan yabancıları rezalet:)Zaten iyi olsalar kendi ülkelerinde iş bulurlardı:)İngiltere de almanyada ispanyada git bakıyım uçabiliyomusun.Öncelik kendi vatandaşlarında. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:47:04 Pilotaj eğitimime sektörde 12 senelik geçmişime rağmen gelecek görmediğim için yarıda iken noktayı koydum , şimdi kafam son derece rahat. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:46:53 yabancı pilot alırsanız olacağı bu! 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:45:41 Adamların sıınavı herkese açık, kim başvurursa çağırıyorlar. Bizim uçuş okuluna başladıktan sonra tek marifetleri solo uçuşlarda foto çekilip facebook'a koymak olan öğrenci arkadaşlarımız azıcık kendilerini geliştirse başarılı olacaklar da nerdeee? Sınav açık ve basit, 1.Mollymawk 2.Simulatorde Çorlu SID İstanbula ILS/ tek motor G/A VOR full stop 3. İngilizce mülakat neyini geçemiyorlar anlamıyorum 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:39:44 Net olarak söyleyebilirim ki,Sunexpress şirketinin 62 adet yabancı 2. pilot istihdamı tam anlamıyla hainliktir. Sunexpress şirketi Türk Havacılığına saplanmış bir hançer gibidir. İç hatlarda gönlünce uç,paranın yarıdan çoğu ülke dışına çıksın,ayrıca birde Türk pilotlarına asla iş verme.. Yabancı 2. pilota karşıyız deyip,ondan sonra kendi devlet ortaklığındaki şirketlerinde maximum sayıda yabancı pilot istihdam edilmesi tam anlamıyla Türkiye'ye özgü bir durumdur. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:29:49 Corendon Havayolları gözükmüyor ortada!!Orda uçan yabancı pilot sayısı da fazla! 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:15:02 arkadaslar kusura bakmayin fakat turk pilotlarina gore yabancilar ne gurur ne de kapris yaparlar, ayrica daha disiplinli daha sakin ve daha ciddi is yaparlar kural neyse onu uygularlar. Malesef Turkiyede pek cok kaptan bunu sayisi bence 70% uzeri kendini astronot zaneder. Yabancilar bence kalsin ve gerekiyorsa buyuk sirketlerde hoca olsunlar. Etihad, Emiretes , Qatar ve sayire sirketlerde cok Turk kaptan bulamicaksiniz hata belki 1 veya 2 tane neden acaba? Obur tarafta amerikali, ingliz, avustralyali ve sayire en iyilerden seciyorlar bundan emin olun. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:14:37 hesaplamayı sadece 3e 1 kuralına göre bilenler için Onuriar ın yuzdelerini de vereyim ayıp olmasın. Yabancı CPT %29, F/O %20.. hadi kapışın siz!! 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:12:11 Bu yabancı pilot düşmanlığını anlayamıyorum, hep yerel ekonomiden bahsedilmiş ama uçak firmalarımızın çoğu uluslararası uçuyorlar. Bu konuda mantıksızbir milliyetçilik gütmenin altında başka şeyler olduğuna inanıyorum. Uçak firmaları hayır müesseseleri değil (THY hariç), adamlar karlılığa bakarlar. En iyi pilotu en düşük fiyatla çalıştırmak isterler (THY hariç). Bu durumda iki sonuç çıkıyor ortaya; Ya bizim Türk pilotlar gerekli eğitim seviyesine sahip değiller, ya da çok yüksek ücretler talep ediyorlar. Kaldı ki bu mantıkla düşünürsek yabancı havayollarında çalışan Türk kaptanlarında o ülke firmalarından kovulmaları lazım, o zaman onlarda Türk firmalarına geri dönecekler ve yine burada bir pilot fazlalığı yaşanacak. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:07:11 Filo ve pilot sayıları farklı oldugundan yüzdelerle konuşmak gerekir. Bu tabloya göre THY kaptanlarının %9 u yabancı iken PGS de bu oran %18 dir. THY nin F/O larının %3 u yabancıdır ve bu sayı sözleşmeler uzatılmayarak kademeli düşürülmektedir. Varın siz düşünün genç pilotlardan daha kapıdan girerken 30000 € para isteyip iş garantisi bile vermeyenleri.. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:06:27 iz air kaldı mı ya 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:01:53 selam arkadaşlar bu bilgiler tam net degil. Örnek SAGA da şuan bırakın yabancıyı, türk pilot dahi yok, yada 1-2 tane. ULS de yazılandan daha cok yabancı var. slm 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 15:00:40 Yabanci pilot gibisi yok..Turk pilotlari yetistirmede en buyuk kuvvet olacaklar..Ucak tipleri yabanci,ureten yabanci,pilot yabanci bu isi turkten daha iyi bilir..Turk pilotlarinin soyle guzelcene egitim tecrube gormesi sart yabancilardan. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:57:15 sonuçda uçmayı havacılığı biz yabancılardan öğrendik ve şirketlerde yabancıların olmasıda çok normal, daha çok olsun biz vatandaşlar kendimizi daha güvende hiszedelim. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:56:05 Airporthaber teşekkürler bu haber için. Bugüne kadar iyi işler yapmış olan ulaştırma bakanlığı yetkilileri bu işe biran önce el atmaları lazım. Bir kişi yabancı ikinci pilotun neden istihdam edildiğini söyleyebilirmi? Can any body tell me why foreing First officers works in Turkish Airline companies instead of jobless Turkish pilots 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:36:57 Listenin hangi sıralamaya göre yapıldığı belli değil. THY haricinde bütün şirketler harf sıralamasında. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:35:38 Yukarıdaki rakamları şu şirket bu şirket tartışmasına girmeden Ülke çıkarları olarak düşünmek lazım. Bir ülkede yabancı işgören istihdamının bazı kriterleri olmalı ( Amerika, Avrupa Ülkelerine bkz. ) 596 yabancı pilot yılda yaklaşık ( kaba bir hesapla) 40 - 42 milyon euro yapar. Senin, benim param başka ülkeleri zenginleştiriyor yani. Ülkesini seven insan ülkesinin zanginleşmesini ister. Şirketleri çekiştirmek hiç birimizi daha ileriye götürmez. Bizde ileri ülkelerde olduğu gibi öncelikle kendi insanımıza iş sağlamalıyız. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:25:01 Tailwind'de bir tane dahi yok, yalan söylemeyin. Sadece bir Danimarkalı var . O da en baba Türkden daha Türk. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:23:47 corendon listede yok. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:23:15 Pegasus un bilgilerinde bir tutarsizlik var sanki?Haberde baska , tabloda baska . Aciklayabilecek var mi? 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:18:50 2003 yılından başlayarak İç Hatların serbestleşmesiyle baş gösteren pilot sıkıntısı Türk pilotlar tarafından çok istismar edilmiştir. Şirketler tarafından yurt dışına eğitim için gönderilen yüzlerce pilot dönüşte kendi şirketleri yerine 100 Euro daha çok verene gitmiş ve piyasayı çorbaya çevirmişlerdir. Buna ilave olarak Özel şirketlerin birbirinden ölçüsüzce pilot transfer ederek zaman zaman bazı şirketlerin uçaklarının yerde kalmasına sebep olması ve son olarak THY'nin hormonlu büyümesi sonucunda özel sektörden yıkıcı pilot transferi sonucunda Türk pilotlara itimat azalmış ve bu noktaya gelinmiştir. Yani kısaca kendim ettim kendim buldum ülke havacılığını yabancı pilotlara teslim ettim şarkısını pilotlarımız bir ağızdan söyleyebilirler. 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:13:33 Pegasus da 202 yabancı capt. Hic turk F/O çalışmıyor yazılmış tabloda. İmkansız.. Yanlış yazılmış 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:12:41 Almanya da uçamayan F/O Sunexpress çok rahat uçmakta ve iyi maaş almakta.Nede olsa Alman.Yazık bizim Türk pilotlara 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:06:08 Yerden yere vurduğunuz THY ile Pegasus'un yabancı pilot sayılarına bakın, sonra bir de filo büyüklükleri ile oranlayın. Pegasus'ta yerli F/O yok daha ne olsun! 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:04:30 ben uçuş okulundan mezun olmak üzereyim ama işim çok zor biliyorum,shgm umarım şu yabancı first olayına el atar çünkü havayolları yerli alacağına yabancı alıp hem fo koltuğuna maaş ödemiyor hem de üstüne para alıyor. shgm nin bizlere yardımcı olması lazım 1000 saatten az saati olan yabancılar çalışmamalı veya türkçe bilmeyen fo çalışmamalı..hayallerimizle oynamayın 0
  • Misafir 12 Nisan 2012, Perşembe 14:00:19 istenilen minimum gereksinimleri karşılayacak pilotu ülkemiz de bulmak gayet zor olduğundan pilot ihtiyacı olduğunda bu şirketlerin yabancıları getirmesi kaçınılmaz değil. gayet normal olarak görüyorum. 0