24 Ekim 2021, Pazar 20:37:08

THY'den o pilotlarla ilgili flaş karar

Türk Hava Yolları'nın (THY) geçtiğimiz aylarda taksi yolundan kalkış yapmaya çalışan uçağının pilotlarıyla ilgili flaş bir karar alındı.
  • Bu kararin neresi flash onu anlamadim, tabii ki feshedilecek baska ne yapilacakti? 3 tane pilor var kokpitte, demekki hicbiri isini ciddiye almiyor. Buyuk sirketler unstable olup yaklasmaya devam ettin diye aninda isten atiyor, boyle olumcul bir hatanin affi olur muymus?
  • Bu hatayı üst yönetimdeki pilotlar yapsaydı nasıl bir karar verilirdi onu merak ediyorum
  • Asker pilotlar ana pist bombalandı ise paralel taksirutu emercensi pist olarak kullanırlar. Sivillerde bu vizyon olmadığından anlayamazlar. Tenerife kazasını ölüm sayısı olarak geçeriz diye korkup engellemişlerdir. TÜRK'ün TÜRK'ten başka dostu yok maalesef.
  • Şöyle yorumluyorum ; her ne hata, kaza veya kırım yaşanırsa yaşansın, direk kaptanları gözden çıkarırım. Yorgunlukmuş vs hiç umrumda değil, insan faktörüne uygun olsa da uçarsın olmasa da uçarsın... tüm kariyerini emeğini geleceğini yakarım. Çok üzücü gerçekten,çok yazık.
  • Gerçekten bu haberin dogruluğu beni şuphelendiriyor..Bi örnek daha yok böyle bir olayla pilotların harcandıgi..
  • Bunca emekle o mertebeye ulaşmış kisileri bi kalemde kırımsız üzüntüsüz bir olayda yok etmeyin yazıktır,cezalarını verin ama işten çıkarmayın,bu şekilde taksi yolundan gitmiş,işten atılan kim var bugüne kadar soruyorum size??
  • Yapmayın efendiler kıymayın beyler bu pilotlara Allah bunun acısını kat kat çiķarır sizden,neticede hatayı fark edip frene basmıslar geri dönmüşler siz hiç mi hatasızsınız..Nice emekler ve gözyaşları ve hayaller var orda..Yazık pandemi bi yandan ekonomi göcük bi yandan siz vurmayın bu kişilere..
  • Taksiyolundan kalkmayı bırakın unstabil olursanız körfezde kapıya koyuyorlar. Yok ceza ağırmış yok haksızlıkmış geçin bunları kardeşim.
  • Yine her zaman olduğu gibi bilirkişilerimiz gelmiş yorumlarını yapmışlar. Evet pilotlarımızın yaptıkları büyük bir hata ve kötü bir olayla da sonuçlanabilirdi. Fakat buraya gelip havacıların içinde bulunduğu ruhsal ve fiziksel çöküntülerden bir haber acımasızca yorum yapan tipler sizleri sadece Allaha havale edebiliriz. Bu insanlar nerdeyse 2 yıldır hak ettiklerinden çok daha düşük maaşlar ile çalışıyorlar. Kaptan Baha’nın da bahsettiği gibi çok değil kısa bir zaman içerisinde bu şirketin bir kaza kırım geçirme ihtimali ne yazık ki yüksek ihtimal duruyor.
  • Medyaya yansıyan çok ciddi bir hata yaptılar. ATC ikaz etmese hatayı fark edememişler bile. Bence acı ama yerinde bir karar olmuş. İnsanların hayatlarını emanet ettikleri bir meslek bu. Ufak tefek hatalar elbette olacaktır ama maalesef kritik bir hata kaldırmıyor.

Türk Hava Yolları'nın (THY) geçtiğimiz aylarda taksi yolundan kalkış yapmaya çalışan uçağının pilotlarıyla ilgili flaş bir karar alındı.

THY'nin Ağustos 2021'de Amerika Birleşik Devletleri'nden havalanarak İstanbul'a gelecek uçağı ilginç bir olay yaşanmıştı.

THY'nin TC-JNI kuyruk tescilli Airbus A330 tipi uçağının pilotu Newark Havalimanı'ndan kalkış yaparak İstanbul'a gelmek üzere terminalden hareket etmiş ve daha sonra pist yerine taksi yolundan kalkış yapmaya çalışmıştı.

Durumu fark eden hava trafik kontrolörü pilotu uyarmış ve kalkış iptal edilişti.  Frenlemeden dolayı iniş takımlarının soğuması yaklaşık 45 dakika sürmüştü.

Yaşanan olay nedeniyle sefer 1 saat 40 dakika rötarlı olarak gerçekleştirilirken, pilotlarla ilgili THY yönetimi tarafından yaptırım kararı alındı.

AirportHaber'in edindiği bilgiye göre; uçakta görevli 3 pilotla ilgili kurul tarafından 1 kaptan ve 2 first officer'ın iş akdinin feshedilmesine karar verildi. 

THY'den o pilotlarla ilgili flaş karar

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (161)

Flash ~ 1 ay önce
Bu kararin neresi flash onu anlamadim, tabii ki feshedilecek baska ne yapilacakti? 3 tane pilor var kokpitte, demekki hicbiri isini ciddiye almiyor. Buyuk sirketler unstable olup yaklasmaya devam ettin diye aninda isten atiyor, boyle olumcul bir hatanin affi olur muymus?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
F/O ~ 1 ay önce
Bu hatayı üst yönetimdeki pilotlar yapsaydı nasıl bir karar verilirdi onu merak ediyorum

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Paralel Taksirut ~ 1 ay önce
Asker pilotlar ana pist bombalandı ise paralel taksirutu emercensi pist olarak kullanırlar. Sivillerde bu vizyon olmadığından anlayamazlar. Tenerife kazasını ölüm sayısı olarak geçeriz diye korkup engellemişlerdir. TÜRK'ün TÜRK'ten başka dostu yok maalesef.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Lm ~ 1 ay önce
Ne alaka derler adama
Kabin ~ 1 ay önce
Şöyle yorumluyorum ; her ne hata, kaza veya kırım yaşanırsa yaşansın, direk kaptanları gözden çıkarırım. Yorgunlukmuş vs hiç umrumda değil, insan faktörüne uygun olsa da uçarsın olmasa da uçarsın... tüm kariyerini emeğini geleceğini yakarım. Çok üzücü gerçekten,çok yazık.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Mantık nerde? ~ 1 ay önce
Gerçekten bu haberin dogruluğu beni şuphelendiriyor..Bi örnek daha yok böyle bir olayla pilotların harcandıgi..

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Ne bekliyordun? ~ 1 ay önce
3 tane pilot böyle bir hatayı yapacak ve ikramiye mi vereceklerdi? Bunun medyası var haberi var itibarı var. Nasıl böyle bir hata yapılabilir? Milyon tane sign var can taşıyorlar can.
Vicdan nerde ~ 1 ay önce
Bunca emekle o mertebeye ulaşmış kisileri bi kalemde kırımsız üzüntüsüz bir olayda yok etmeyin yazıktır,cezalarını verin ama işten çıkarmayın,bu şekilde taksi yolundan gitmiş,işten atılan kim var bugüne kadar soruyorum size??

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Adalet ~ 1 ay önce
77 kanat çarptı kimsenin atıldığını duymadık. 330 filosu pilotuna sahip çıkmıyor demek ki.
Öngün ~ 1 ay önce
Yapmayın efendiler kıymayın beyler bu pilotlara Allah bunun acısını kat kat çiķarır sizden,neticede hatayı fark edip frene basmıslar geri dönmüşler siz hiç mi hatasızsınız..Nice emekler ve gözyaşları ve hayaller var orda..Yazık pandemi bi yandan ekonomi göcük bi yandan siz vurmayın bu kişilere..

Yanıtla

Kalan karakter 1000
hangi Allah? ~ 1 ay önce
Herkes inaniyormuş gibi konuşma.
Önce saygı ~ 1 ay önce
Seni neden rahatsız etti ? İnanmıyorsan üzerine alınma oku geç. Özgürsün, Kimse sana neden inanmıyorsun demiyor. Sana hitaben yazılmayan bir yorum üzerinden insanların inancını yargilayamazsın.
Midyat prensi ~ 1 ay önce
Taksiyolundan kalkmayı bırakın unstabil olursanız körfezde kapıya koyuyorlar. Yok ceza ağırmış yok haksızlıkmış geçin bunları kardeşim.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
hahhaa ~ 1 ay önce
aynen ya, bunlar neyin kafasini yasior anlamak mumkun degil :)))
Bilirkişilerin yorumları ~ 1 ay önce
Yine her zaman olduğu gibi bilirkişilerimiz gelmiş yorumlarını yapmışlar. Evet pilotlarımızın yaptıkları büyük bir hata ve kötü bir olayla da sonuçlanabilirdi. Fakat buraya gelip havacıların içinde bulunduğu ruhsal ve fiziksel çöküntülerden bir haber acımasızca yorum yapan tipler sizleri sadece Allaha havale edebiliriz. Bu insanlar nerdeyse 2 yıldır hak ettiklerinden çok daha düşük maaşlar ile çalışıyorlar. Kaptan Baha’nın da bahsettiği gibi çok değil kısa bir zaman içerisinde bu şirketin bir kaza kırım geçirme ihtimali ne yazık ki yüksek ihtimal duruyor.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Kaptan Baha kim? ~ 1 ay önce
Müneccim mi?! Ağzınızdan yel alsın felaket tellalları
Gerçekler Acıdır! ~ 1 ay önce
Medyaya yansıyan çok ciddi bir hata yaptılar. ATC ikaz etmese hatayı fark edememişler bile. Bence acı ama yerinde bir karar olmuş. İnsanların hayatlarını emanet ettikleri bir meslek bu. Ufak tefek hatalar elbette olacaktır ama maalesef kritik bir hata kaldırmıyor.

Yanıtla