07 Mayıs 2021, Cuma 16:01:54

O anlar kayıtlara böyle geçti

Türk Hava Yolları'nın alt markası Turkish Cargo'ya ait uçak iniş sonrasında pistte kalmıştı. O anların konuşma kayıtları ortaya çıktı.
  • Ellerinize sağlık kaptanım. Allah razı olsun. Ayağınıza taş değmesin. Allahın izniyle BAŞKAN olun uçağı kurtardığınız gibi biz pilotları da destekleyin. Bu mübarek gecede dualarımız sizinle. Rabbim başarılarınızı daim eylesin, iftiralardan korusun.
  • Yaptıgı işi göklere çıkartıp kahraman moduna girmek nedir arkadaş?aldığı eğitimin aldığı maaşın oturduğu makamın hakkını vermiş.bunu yapması için orada zaten.neyi tartışıyorsunuz?o an orada değildiniz bile?ego kasıcam diye saçmalamada level atlıyorsunuz.
  • Kaptan kaptan olunca motorlar çalışmasa da uçak emniyetle iner. Ellerine sağlık kaptanım. Sizin gibi tecrübeli, soğukkanlı, durumsal farkındalığı yüksek,kurumsal itibarı düşünen, adil olan ve şirketine katma değer sağlayan kaptanı BAŞKAN yapmalılar ki THY emniyetle uçsun.
  • Geri kalmış ülkelerde yabancı dil bilmek marifet sanılır, afrikadaki ülkeler ana dil olarak fransızca, ingilizce konuşuyor, var mı faydası. Bill gates hiç yabancı dil bilmiyor. Dil bilmek değil kendi dilini başkalarına öğretmek marifettir. Fransada, kanadada adam fransızca konuşur başka uçak ister anlasın ister anlamasın.
  • Arkadaşlar Türk olmak büyük bir şey. İyi veya kötü aramızda eleştiri yaparız. Ama azla ve azla bir Türk öbür Türk kötüleyemez!!! Bir tane Türk bir mill yunana degişilmez. Kendinize gelin THY ne? Yunan şirketi mi? Bakın akılı olun sevmeyen devolup gider ingiltereye mi yunanistana mı . Biz arkadaş böyleyiz ve TÜRK bizim ingiziçemiz bize yeter begenmeyen varsa gitsin veya gelmezin. Bu Politik degil Politik bugun var yarın yok. Ama AY YILDIZ hep var olaçak bunu unutma!!!
  • Tabi ya pistte duracağının bilgisini Türkçe ver ki meydan trafiğindeki yabancılar anlamasın. Durumsal farkındalıklarını bitir adamların.
  • Kaptanları tebrik ediyoruz. Emniyetle indirmişler ve uçağı pistte durdurmuşlar. Helal olsun. THY böyle tecrübeli kaptanlar sayesinde emniyetle uçuyor. Kurumsal emniyet başkanlığı kaptanlarımıza uçuş emniyet takdirnamesi yazmalı bence.
  • Alt markasi ne ya?
  • Ama kargo u aklarinda buyuk bakim problemi var, teknik bu ucaklarla yeterince ilgilenmiyor
  • Yorum yok.

Türk Hava Yolları'nın alt markası Turkish Cargo'ya ait uçak iniş sonrasında pistte kalmıştı. O anların konuşma kayıtları ortaya çıktı.

Budapeşte-İstanbul seferini gerçekleştiren TK6432 sefer sayılı Turkish Cargo uçağı iniş takımlarında sorun yaşanmıştı. TC-JOU kuyruk tescilli uçağı iniş sonrası pistte kaldı. Uçağın kokpit ekibi durumu hava trafik kontrolörlerine bildirdi.

Pushback aracının gelmesiyle pistten çekilen uçağın ekibi ile kule arasında geçen konuşmalar ise kayıtlara yansıdı.

Uçak iniş yaptıktan sonra pushback aracıyla park pozisyonuna çekildikten sonra Atatürk Havalimanı'nda hava trafiği normale döndü.

İşte o anlar:

O anlar kayıtlara böyle geçti

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (25)

HAYIRLI KANDİLLER ~ 1 ay önce
Ellerinize sağlık kaptanım. Allah razı olsun. Ayağınıza taş değmesin. Allahın izniyle BAŞKAN olun uçağı kurtardığınız gibi biz pilotları da destekleyin. Bu mübarek gecede dualarımız sizinle. Rabbim başarılarınızı daim eylesin, iftiralardan korusun.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Ali ~ 1 ay önce
Yaptıgı işi göklere çıkartıp kahraman moduna girmek nedir arkadaş?aldığı eğitimin aldığı maaşın oturduğu makamın hakkını vermiş.bunu yapması için orada zaten.neyi tartışıyorsunuz?o an orada değildiniz bile?ego kasıcam diye saçmalamada level atlıyorsunuz.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Çözemedim ~ 1 ay önce
Yani diyorsun ki ülke olarak paramızın değerinin yerlerde olması , makam sahiplerinin oturdukları makamın hakkını verememelerinden. Haklısın bak çok doğru. Ya da diyorsun ki savaşın iki tarafından biri yenik düştüğünde, yenik düşen yaptığı mücadelenin hakkını veremedi, ölmeyi haketti ? Başarısızlık, sadece yetersizlikten kaynaklıdır mı ? Anlayamadım neyi ifade etmeye çalıştığını. Bir sürü emniyeti etkileyebilecek parametre var. Ve kazalar sadece kişiler sebepli olmaz. Bir bence tekrar düşün.
UÇUŞ İŞLETMEYE ~ 1 ay önce
Kaptan kaptan olunca motorlar çalışmasa da uçak emniyetle iner. Ellerine sağlık kaptanım. Sizin gibi tecrübeli, soğukkanlı, durumsal farkındalığı yüksek,kurumsal itibarı düşünen, adil olan ve şirketine katma değer sağlayan kaptanı BAŞKAN yapmalılar ki THY emniyetle uçsun.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Geri ~ 1 ay önce
Geri kalmış ülkelerde yabancı dil bilmek marifet sanılır, afrikadaki ülkeler ana dil olarak fransızca, ingilizce konuşuyor, var mı faydası. Bill gates hiç yabancı dil bilmiyor. Dil bilmek değil kendi dilini başkalarına öğretmek marifettir. Fransada, kanadada adam fransızca konuşur başka uçak ister anlasın ister anlamasın.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Türk ~ 1 ay önce
Arkadaşlar Türk olmak büyük bir şey. İyi veya kötü aramızda eleştiri yaparız. Ama azla ve azla bir Türk öbür Türk kötüleyemez!!! Bir tane Türk bir mill yunana degişilmez. Kendinize gelin THY ne? Yunan şirketi mi? Bakın akılı olun sevmeyen devolup gider ingiltereye mi yunanistana mı . Biz arkadaş böyleyiz ve TÜRK bizim ingiziçemiz bize yeter begenmeyen varsa gitsin veya gelmezin. Bu Politik degil Politik bugun var yarın yok. Ama AY YILDIZ hep var olaçak bunu unutma!!!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Türk git mehepeye ~ 1 ay önce
Git mehepede siyaset yap. Sacma sapan seyler yazma. Onu yapma bunu yapma akepeyle el ele ver sonra Türk’lük öğret bize. Oldu. Arap seviciler sizi
Dil ~ 1 ay önce
Tabi ya pistte duracağının bilgisini Türkçe ver ki meydan trafiğindeki yabancılar anlamasın. Durumsal farkındalıklarını bitir adamların.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Yurtdışı görmemiş Türk beyanı ~ 1 ay önce
Fransa'daki kule konuşmalarını dinle bakalım. Ya da Almanya hava sahasında Tower frekanslarını ne kadar ingilizce konuşuyorlar. O uçakta ki kaptan arkadaşta en az senin kadar biliyordur İngilizceyi merak etme.
Kpt ~ 1 ay önce
Atatürk Hava Limanı diyor. Uçan THY Kargo uçakları sadece. Trafikte uçak yok gibi. Hava Trafik İngilizce cevaplıyor, öyle uygun görmüş, yanlış değil, belki Bilgi verici. Almanya’da uluslar arası meydanda Almanca çok konuşma oluyor, keza Fransa’da Fransızca. Bunlara da bir yorum getirebilir misiniz? Pistin kapanacağı gibi önemli konularda Yanlış anlaşılmaları önlemek için ana dilde Bilgi verilmesi yanlış değildir. Mesela; bir uçuşta kontrolör bizi eko olarak takip ettiğini söylemişti. Biz de problemi anlamamıştık. Bize trasponderimizden yayın almadığını söylese anlayacaktık. Birincide teşekkür ettik, pozitif kontrolü var bilgisini veriyor diye. İkinci defa söylediğinde bir problem mi var diye Türkçe sordum transponder’ı göremediğini söyledi, resetledik düzeldi. Bizi eko olarak takip ettiği yerine, transponder bileğisini alamadığını söyleseydi sorun olmazdı. Söyleme şekli de önemli, anlama becerisi de. Türkçede perdeyi aç denince dışarıyı görürüz. Ama aslında perdeyi açınca pencere kapanır, dışarısı gözükmez. Perde katlanınca, toplanınca görülür. Ama biz böyle söylüyoruz. “Drink cigatets” gibi... Kaptan doğru yapmış, Türkçe olarak durumu teyid etmiştir, öncesinde İngilizce olarak söylemediğini bilmiyoruz üstelik. Türkiye’de Türkçe konuşulması yadırganacak bir durum değil, ilgili başka yabancı trafikler varsa İngilizce bilgilendirme yapılabilir, yoksa gerek yok Geçmiş olsun, emniyetli uçuşlar.
Svihs ~ 1 ay önce
Brifinglerde görüyoruz İngilizceleri. Geçiniz
Uçuş emniyeti ~ 1 ay önce
Kaptanları tebrik ediyoruz. Emniyetle indirmişler ve uçağı pistte durdurmuşlar. Helal olsun. THY böyle tecrübeli kaptanlar sayesinde emniyetle uçuyor. Kurumsal emniyet başkanlığı kaptanlarımıza uçuş emniyet takdirnamesi yazmalı bence.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Ne ovup duruyorsun! ~ 1 ay önce
Ucak normal sekilde ucup normal sekilde duruyor, o konuda bir sorun yok ki yetenek gerektirsin. Sadece taksi yapmaya yariyan kumanda bozulmus. Asil kuleyle konusmayi Turkce yapmasi tam bir rezalet. Acil bir durumu ingilizce bildirmeyen Kaptanin kaptanligini almak gerek.
KA ~ 1 ay önce
Rahmetli Prof. Oktay Sinanoğlu az mücadele vermedi bu konuyla...iletişim kurmak için hangi dil olursa olsun konuşmaya mecbursun ; ama kendi diline sahip çıkmamak için ,kendi vatandaşını ezmek için bir sebep değil bu. Konuşmuş olmak için konuşmamak lazım,sürekli olumsuz eleştirmek marifet değil. Nutuk'u ingilizce olarak anlatmıyor, basit bir ifade ile derdini anlatıyor zaten. Bir kesit dinliyorsun olayı yaşamış gibi ahkam kesiyorsun. Kaptanlarımızın ellerine sağlık.Sağlıkla yaşasınlar.
Ne Övup duruyorsun yazana ~ 1 ay önce
Bos yapma... Turk Aip' sine gore Turk hava sahasinda ingilizce ve Turkce konusulabilir, ogren de gel.
COCC ~ 1 ay önce
Alt markasi ne ya?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
İngilizce bilmeyen kaptan ~ 1 ay önce
Biri turkce biri ingilizce bu ne ya
Yorum yaptirilmiyor ~ 1 ay önce
Ama kargo u aklarinda buyuk bakim problemi var, teknik bu ucaklarla yeterince ilgilenmiyor

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Haklisin ~ 1 ay önce
Ucaklarin durumu icler acisi, pis, igrenc kokantuvaletler bozuk, ret bolumu perdeler kopuk, motorlarda apu da bleed te problem, teknik geliyor arizayi duzeltmek yerine seni resetle kandirip kapiyi kapatmaya calisiyor, ariza havada tekrar geliyor
Teknisyen bey ~ 1 ay önce
Gözünle görmediğin olaylara boş yorum yapma. Hangi bilgiye dayanarak iftira atıyosun? Bizzat işin içindeyim.
3. dünya ülkesi Türkiye vatandaşı ~ 1 ay önce
Yorum yok.

Yanıtla